A little escape

July Yang Hampa


ini adalah puisi yang pernah di tulis untuk sebuah alunan angin ndalu


Sementara aku mencari definisi cinta
Biarlah kita teruskan gurau dan canda kita
Pada sebuah ayunan di taman
Sambil kupegang jemari tanganmu
Disela alunan gemericik air mancur
Sambil bersenandung rindu
Diantara kicauan burung-burung pipit
Sambil saling membisikkan kata mesra
Dibawah flamboyant yang sedang mekar
Sambil memadukan hati dan hasrat kita
Dibelai hembusan sang bayu yang lembut
Sambil menebar aroma kasih sayang
Tiba-tiba aku merasa menemukan definisi cinta
Sayang, dirimukah cinta itu…..?
Ah..entahlah …sebaiknya kunikmati saja


ya, aku tahu. july ini akan berlalu dengan kosong. hampa. pengakhiran ini sudah dijangka. terima kasih angin. cinta ku kau tak pulangkan. mungkin kau tunggu aku menjadi pontianak harum sundal malam. datang dengan murka. menuntut janji janji semalam.


aku mahu mati dengan aman. tak apa. aku sudah lama halalkan. 

ini yang terakhir. moga kau sejahtera hendaknya sayang~