A little escape

Fortune Teller

pastikan setiap pagi buka semua tingkap dan pintu di arah barat untuk membenarkan chi masuk ke dalam ruang bilik kamu. pastikan juga bilik sentiasa kemas dan teratur. tepuk tepuk tangan atau bunyi bunyikan loceng di dalam ruang bilik untuk "mengejutkan" chi yang terperangkap atau tersepit di mana mana celah yang tak sepatutnya. pengaliran chi yang selesa dalam ruang akan mempengaruhi feng shui percintaan, kekayaan dan kesihatan kamu, rin. jadi jangan malas bangun awal pagi. buka tingkap luas luas sama seperti kamu mengalu alukan kehadiran putera idaman. sama juga seperti kamu sentiasa sedia untuk menerima rezeki yang melimpah ruah. dan sama seperti kamu membenarkan oksigen memenuhi ruang supaya kamu sentiasa sihat sepanjang tahun.

kesihatan yang sempurna akan mempengaruhi kekayaan dan kebahagiaan hidup kita.

setuju tak?`

mana yang lebih penting: kesihatan, kekayaan atau kebahagiaan?

apa guna kaya kalau tak bahagia. betul kan?' ada orang hidup kaya raya, memiliki harta berjuta juta dan bersepah seluruh dunia, tapi hidupnya sunyi tiada insan tercinta di sisi. bila diri rasa tak bahagia, sudah tentunya ia akan mempengaruhi kesihatan hati dan jiwa.

akan bahagia kah kamu, kalau tiada harta?? ada sesiapa merasa bahagia kalau hidup kais pagi makan pagi, kais petang makan petang? bil banyak tertunggak, hutang keliling pinggang? bahagia kah rasanya? tidak. ianya bukan bahagia yang total. mungkin kita tak perlu harta berjuta juta. apa yang boleh membahagiakan kita bila ada sedikit harta yang boleh digunakan untuk meneruskan kehidupan tanpa menyusahkan sesiapa.

kesihatan penting dan terletak teratas dalam sistem piramid hidup. tanpa kesihatan mental dan fizikal, bagaimana mungkin kita akan mampu meneruskan hidup mencari kekayaan dan kebahagiaan dunia dan akhirat. jangan la pandang kekayaan itu sebagai duniawi semata mata. kita semua perlu kaya. apa lagi hidup di bumi Malaysia. kaya budi bahasa, kaya kasih sayang, kaya jugak kan?` kaya harta adalah bonus bagi kita. dan Tuhan melarang kita untuk menggunakannya ke jalan yang sia sia. 

jadi, apa yang master feng shui itu cakap padaku ada betulnya. 

jaga perut. sebab semua penyakit bermula dari perut. beliau takde lah suruh aku berdiet. faham saja maksudnya. makan bila perlu. bukan makan ikut nafsu. kalau ikut sunnah Rasul, berhenti makan sebelum kenyang.